donderdag 9 augustus 2012

onderweg naar Capri

We zijn onderweg naar Capri. Terwijl de meiden nog liggen slapen, heb ik twee vislijntjes uitgegooid. Zou het vandaag lukken? Ik hoop het want alles bij elkaar heeft het visgerei dadelijk ook aardig wat mijlen gemaakt en helemaal zonder resultaat. Ondertussen heb ik een heel arsenaal aan plastic visjes, een paravaan en zelfs een viskoffer! Voor alles wat ik uitgegeven heb, hadden we ondertussen al een aantal keren lekker vis kunnen gaan kopen. Voor de rivier bij Rome stikte het van de visbootjes om ons heen en nog ving ik niets. Wie weet gaat het vandaag wel lukken. Goede tips zijn natuurlijk altijd welkom. Tonijn uit blik haalt het niet bij de verse variant, dus voor goede raad houd ik me aanbevolen.
Vanacht was het echt weer schitterend mooi op zee. Heel erg helder en een mooi windje. We waren heerlijk aan het zeilen met ruime wind, maar na een paar uur viel de wind weg en moest de motor er toch weer aan te pas komen. Er loopt nog een beetje deining maar er is nog steeds geen wind. Nu varen we de zon weer tegemoet. over twee uur liggen we weer ten anker als we een goed plekje kunnen vinden. We zijn benieuwd hoe Capri is, het schijnt schitterend te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten