vrijdag 7 september 2012

1000 mijlpaal

We zijn meer dan een etmaal onderweg van Trapani naar de Balearen. We gingen om 1 uur in de middag uit Trapani weg en stuurden hoog aan de wind, met een noorwestelijke koers.
Rechtstreeks lukte niet want de wind stond tegen. Helemaal niet erg want als we eerst een mijl of dertig noordelijk zouden varen kregen we eerder halve wind.
Wist ik veel dat ze dan de helft van de voorspelling bedoelden. Nu varen we al meer dan 24 uur op de motor. Het water heeft een olieachtige gloed, zo windstil is het. Terwijl ik dit schrijf gaat de zon prachtig onder. Heel mooi rood.
We zijn onderweg vandaag al een aantal zeeschildpadden tegen gekomen. Heel mooi om te zien. Eerst denk je dat er een plastic zak drijft, dan een autoband en als het ineens onder duikt zie je door het heldere water dat het een schildpad is. Marieke en ik zagen dus ook een meeuw op iets van wrakhout of zo totdat de meeuw wegvloog en het wrakhout onder water verdween.
De kinderen vermaken zich met school, knutselen, Barbies en af en toe een film. Nu zitten ze te luisteren naar een luister cd met sprookjes. Dat is nog nieuw, maar volgens mij vinden ze het wel heel leuk. Ik heb mijn best weer gedaan met vissen. Gelukkig kent Marieke mijn fijne vistechniek dus aten we vlees. Ook lekker. Maar goed hoe verder dat we van het land komen, hoe gretiger de vis, morgen gaan we weer verder.
Vandaag, om precies te zijn vannacht hadden we de eerste duizend mijl van onze reis er op zitten. De traditie in mijn familie gebied dat dit gevierd moet worden met Grand Marinier. Toen ik met mijn vader en moeder op reis was deden we dat ook, maar ik meen dat we het nu terug moeten schroeven naar 500 mijl.
In ieder geval wordt de traditie in stand gehouden en ik hoop dat de volgende 500 mijl weer voorspoedig zullen zijn.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten