woensdag 12 juni 2013

Onderweg naar Europa (dag 14: 12 juni)

Tijd:19.10 UTC
Positie:38°16 N en 030°21 W
Afgelegde afstand: 1796 mijl
Nog te gaan:85 mijl

Scheepsjournaal
Gisterenavond hebben we de Genua ingerold. Het grootzeil hebbe we tegen het schommelen laten staan. Jammer dat de wind helemaal weggezakt is. De golven worden al minder. De motor gaat aan en we tuffen, met veel tegenstroom, naar Horta. Bas gaat samen met de meiden slapen en ik lees een lekker boek. Dat is toch wel lekker tijdens die oversteken, dat we weer tijd hebben om te lezen.
Om 22.30u is Bas weer wakker en ik ben ook nog klaar wakker. Zal wel komen, omdat ik 's middags lekker heb liggen slapen. We kijken dus nog maar een paar afleveringen van Criminal Minds. Het blijft heel rustig en voor we het weten komt de zon alweer op.

We pakken school weer op. Frederique is nog erg moe, want ze komt 's avonds pas laat in slaap. Ze gaat achter nog lekker een dutje doen. Ik ben bezig met de flessenpost en Bas gaat even bij Frederique liggen. Kathelijn maakt mooie slingers. Liedje danst lekker op K3. Op het liedje: Daar zijn de meiden van den Brand weer! We hebben een relaxte dag zo.

We lunchen panini's. Ze smaken heerlijk. Er wordt ook een brownie gebakken, want onze laatste volle dag op de oceaan is toch wel een feestje waard. Door het spelen vergeten we de brownie echter te eten!
Het is weer heerlijk weer, dus we douchen lekker in de kuip. Ik hoop maar dat het lekkere weer ons achtervolgt en dat we tot het einde van de zomer in korte broek en op slippers kunnen blijven lopen. Met lekker weer is de dag al goed voordat deze begonnen is.

Tijdens borreltijd kaarten we wat. We pesten en wat vinden ze het toch leuk om mama te pesten, maar oh oh als ze zelf gepest worden. We eten vanavond een wortelstamppotje met filetlaplapjes. Klinkt goed. We eten lekker buiten.

Een groepje dolfijnen komt ons welkom heten in Europa! We horen ze heel goed piepen. Ze spelen met elkaar en met de boeg van de boot. Het blijft een mooi gezicht. Het is lekker aan boord. We zitten buiten in de kuip en genieten van het weer en een muziekje op de achtergrond! Zijn we er echt al bijna?