maandag 7 mei 2012

Hij lekt niet

Niet dat ik er echt bang voor was, maar toch fijn om te weten dat hij niet lekt. Hij, hij is de aardplaat van de SSB radio. Jan smste vanavond dat de gaten van de aardplaat niet lekken, gelukkig maar!  Zie hier het resultaat van het harde werken van Bas en Jan. De boot is vanavond in het water gegaan. Heerlijk lijkt me dat, lekker slapen op de boot... nog even geduld!

Voordat die mannen vanvavond daadwerkelijk gaan slapen gaan ze hun eerste overwinning vieren. Nou dat kan ik mij voorstellen. Klinkt heel stoer (en dat is het ook), maar ik heb begrepen dat dat betekent ieder een bank, muziekje aan, lekker wat drinken, wat kletsen, (sterke) verhalen, veel humor, lachen en genieten!

Het gaat dus goed daar in Frankrijk op de boot. Volgens mij werken ze keihard, is het heel gezellig en lukt het ze prima om ons bootje klaar te maken voor ons avontuur. De SSB radio hebben ze öndertussen geïnstalleerd, de gasleiding is vervangen en ook prijkt ons nieuwe anker aan de boeg! Stoer ding zo'n anker (je moet wel heel goede ogen hebben om het op t plaatje te zien) . Naast een nieuw anker hebben ze ook de ketting vervangen. We wilden graag meer lengte, maar ook een sterkere ketting. In de bak ligt nu 70m ankerketting

Verder zijn ze begonnen met de voorbereidingen voor de paal waar de windgenerator op komt te staan. Bas heeft hem zelf getekend en de paal ziet er erg mooi en robuust uit. Er is van alles aan voor te bereiden. Ze moeten iets van hout maken om de paal mooi (en stabiel) op het dek te bevestigen, er moeten kabels getrokken worden. Ook moet (en dat is heel belangrijk...) onze WIFI antenne gemonteerd worden. Daarnaast nog een lamp en alles voor de windgenerator zelf. Hij komt stuurboord achter. Ik ben benieuwd hoe de boot eruit ziet als ook deze paal echt staat. Wie weet kan ik het morgen laten zien.

Ondertussen vermaken wij ons thuis prima. De meiden zijn vandaag weer naar school geweest en ik heb gewoon gewerkt. De laatste loodjes of, om de woorden van juffrouw Esther te gebruiken, nog acht weken heel hard werken......... 

1 opmerking: