vrijdag 28 juni 2013

Aankomst in Falmouth

Logboek
Tijd: 02.00 uur
Positie: ?
Afgelegde afstand: 1251 mijl
Nog te gaan: 0 mijl (Falmouth)

We zijn er! Vanmorgen vroeg was de hele boot al in rep en roer, want we hebben nog maar 30 mijl te gaan. De boot wordt van binnen nog even gepoetst en dan zijn wij er klaar voor! Dat is alleen een paar uur te vroeg. Het kan voor ons nu niet snel genoeg gaan. Als Bas nog een keer buiten kijkt roept hij: "Land in zicht"! Voor ons zien we dan eindelijk Engeland liggen! Het duurt dan eigenlijk nog wel een paar uur voordat we meer zien dan een paar contouren. Buiten is het, ondanks het zonnetje, erg koud. Iedereen heeft een lange broek en een trui aan.

We varen kort onder de kust en het is druk met andere boten. Ik ben helemaal verbaasd hoe mooi het hier is. Ik dacht dat we de laatste keer aankomen op een heel leuk en bijzonder plekje al hadden gehad, maar hier (ik had van Engeland eigenlijk geen voorstelling) is het ook wel mooi. Het is erg groen, er staan mooie Engelse (land-)huizen, kastelen en forten.

In de haven worden we welkom geheten en getoeterd door de bemanning van het Flying Circus en de Ostrea.
Ik stap wat wankel de steiger op en Bas ook. Wat een gaaf weerzien.
Zij hebben de kinderen beloofd om te gaan zwemmen en de onze mogen zo mee! Met Liedje erbij vind ik dat ik eigenlijk zelf ook meemoet. Dus zo geschiedt het dat ik anderhalf uur later alweer in een zwembad lig. Bas blijft lekker aan boord en gaat lekker slapen.

Tegen borreltijd zijn wij terug en gaan we naar de Chainlocker Inn. We zijn ondertussen wel heel erg benieuwd geworden naar deze pub!
We vermaken ons prima. We eten er ook nog iets en de koffie met likeur drinken we bij ons aan boord.

Tot slot ontkurken we een fles champagne.
We proosten op weer een veilige aankomst!

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten